När du gör en beställning hos oss på lagerhaus.se godkänner du också våra villkor. Villkoren kan förändras, vi ber dig därför att läsa igenom användarvillkoren noggrant innan du använder webbplatsen. Genom att beställa accepterar du dessa villkor.
Bolagsuppgifter
Lagerhaus AB
Gamla Almedalsvägen 6
412 63 Göteborg
Org.nr: 556662-8730
1. Beställning
När du slutfört din beställning i kassan får du inom kort en orderbekräftelse från oss via e-post. Orderbekräftelsen är ditt kvitto på att vi tagit emot din order och skickas ut automatiskt från vårt system. Vänligen notera att vi inte har möjligheten att göra några ändringar av mottagare, dina adressuppgifter eller i din order efter att du har slutfört din beställning. Kontrollera alltid att din bekräftelse stämmer och spara den.
Skulle du mot förmodan inte få någon orderbekräftelse, vänligen kontrollera att din e-postadress stämmer och meddela kundservice så skickar vi en ny.
Om du valt Klarna som betalsätt kan vi endast leverera din beställning till dig och till din folkbokföringsadress. Även om du skriver in en annan persons adress i fältet för leveransadress kommer denna skrivas över och ersättas med folkbokföringsadressen.
Alla beställningar som görs är bindande och kan inte makuleras efter att köpet är genomfört.
För att genomföra en beställning hos oss måste du vara över 18 år. Är du minderårig behöver vi målsmans medgivande.
Vi reserverar oss för slutförsäljning, lagerdifferenser, tekniska problem, ändringar av tekniska specifikationer och eventuella typografiska fel på vår hemsida eller i våra annonser. Vi förbehåller oss rätten att annullera felaktiga beställningar. Samtliga kampanjer gäller så långt lagret räcker om inte annat är specificerat i beskrivningen.
2. Priser
På lagerhaus.se visas alla priser i svenska kronor inklusive moms. Kostnader för frakt och ev betalningsavgifter tillkommer.
Priser i butik och online kan variera och vi förbehåller oss rätten att ändra våra priser.
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel i pris- och produktinformation eller i övrig kommunikation. Vi förbehåller oss rätten att löpande ändra information och priser på samtliga varor i vårt sortiment och att i efterhand korrigera felaktig prissättning utan föregående avisering.
3. Betalning
Som privatperson hanteras din betalning i samarbete med Klarna AB. När du beställer från www.lagerhaus.se kan du välja mellan ett flertal olika betalsätt.
Har du inte handlat med Klarna tidigare görs det vid köpet en mikroupplysning för att kontrollera din kreditvärdighet. Vid frågor gällande din betalning, kontakta Klarnas kundtjänst på telefonnummer 08-120 120 10.
Bank-/kreditkort
Du kan betala med bank-/kreditkort utfärdat av VISA, MasterCard eller AMEX.
Klarna
- Betala inom 30 dagar: Betalningstid är 30 dagar från att varorna har skickats från oss. Villkoren för betala inom 30 dagar hittar du här.
- Månadsfaktura: På den 15:e varje månad, om du har gjort minst ett inköp med Månadsfaktura, kommer dina inköp grupperas ihop till en gemensam faktura. Betalningsdatum för fakturan är den 28:e samma månad, vilket ger dig upp till 14 dagar att betala. Villkoren hittar du här.
- Klarna konto: Klarna konto är en kontokredit som tillhandahålls av Klarna och som ger dig möjlighet att delbetala dina köp månadsvis med minst 1/24 (minimum 50 SEK) av totala utnyttjade kreditbeloppet eller i enlighet med de i kassan godkända villkoren. För mer information om Klarna Konto inklusive allmänna villkor och Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation finner du här. Du hittar mer information om Klarna här och kan läsa deras användarvillkor här.
Swish
Direktbetalning via Swish är ett snabbt och enkelt betalningsalternativ. Betalsättet gäller ordrar från lagerhaus.se och förutsätter att du har Swish samt BankID säkerhetsapp på mobilen. När du väljer Swish som betalningsalternativ fyller du i ditt mobilnummer som är kopplat till appen, och slutför köpet genom att följa instruktionerna på skärmen.
Presentkort
Presentkort utställt av Lagerhaus AB kan användas för betalning hos www.lagerhaus.se. Beloppet reserveras på ditt presentkort innan den faktiska transaktionen. Ditt presentkort debiteras när din order är klar att skickas från vårt lager. Lagerhaus presentkort är giltiga i 2 år från det datumet det har köpts.
Företagskund:
Som företagskund hanteras din betalning i samarbete med Klarna AB. När du beställer från www.lagerhaus.se kan du välja mellan att betala med kort eller mot faktura.
Väljer du att betala mot faktura, skickas den till dig via e-post direkt från Klarna när varorna lämnar vårt lager.
Bank-/kreditkort
Du kan betala med bank-/kreditkort utfärdat av VISA, MasterCard eller AMEX. Beloppet reserveras vid beställning men dras först när varan har skickats från vårt lager.
Faktura
Vi erbjuder fakturering i samarbete med Klarna AB. När du betalar med faktura behöver du aldrig uppge dina kortuppgifter och du betalar alltid efter att du har fått dina varor. Fakturan skickas direkt från Klarna till den mailadress du angav vid beställningen och ska vara betald inom 14 dagar. Läs mer om villkoren kring Klarna Faktura här.
Vid fakturaköp levereras din beställning av säkerhetsskäl endast till en adress som är kopplad till ditt organisationsnummer hos Bolagsverket.
4. Frakt och leverans
Leverans till postombud
Normalt levererar vi dina varor inom 2-5 arbetsdagar från det att din order har blivit bekräftad. Under högsäsong eller vid kampanjer när många handlar hos oss kan det dröja lite längre.
Paketen levereras med den distributör du valt i kassan till ditt utlämningsställe. När ditt paket finns att hämta aviseras du via sms till det mobilnummer du angav vid din beställning.
Om din order överstiger 490 kr (efter ev rabatter) är frakten fri. För order under 490 kr tar vi ut en fraktkostnad från 49 kr.
Ditt paket ligger kvar på utlämningsstället i 7 dagar från det att paketet anlänt om paketet skickas med PostNord, och 14 dagar om det skickas med DB Schenker till ett utlämningsställe, därefter skickas det tillbaka till oss. Ej utlösta paket debiteras en avgift om 175 kr för att täcka våra frakt- och hanteringskostnader. Om du ångrar ditt köp efter att det har skickats från oss måste du hämta ut paketet från postombudet och returnera det. Du kan antingen skicka tillbaka det eller returnera i någon av våra butiker. Paket som inte hämtas ut och skickas tillbaka till oss registreras automatiskt som "Ej uthämtat" och debiteras med 175 kr. Understiger ditt ordervärde detta belopp så debiteras istället beloppet som finns på din faktura.
Lagerhaus tillämpar inte delleverans om en eller flera varor i beställningen inte kan levereras. Istället skickas de varor som kan levereras och restnoterade varor krediteras dig som kund. Om ditt köp översteg 590 kr från början debiteras du självklart ingen fraktkostnad.
Hemleverans kvällstid
Hemleverans med Budbee eller Airmee sker kvällstid mellan 17.00-22.00 (avvikande leveranstider kan förekomma) till din dörr. När paketet har levererats av chauffören utanför din dörr är du som kund själv ansvarig för paketet. Ej mottagna paket debiteras en avgift om 175 kr för att täcka våra frakt- och hanteringskostnader. Om du ångrar ditt köp efter att det har skickats från oss måste du ta emot paketet och sedan returnera det antingen i fysisk butik eller boka upphämtning av din retur via SMS-länken som Budbee eller Airmee har skickat till dig.
Företagspaket
Din företagsorder skickas inom 2-5 vardagar och levereras till din dörr/tomtgräns med Postnord Parcel eller DB Schenker. Under högsäsong eller populära kampanjer kan leveranstiden bli något längre. Ingen telefonavisering sker före leverans.
I tjänsten ingår ett leveransförsök. Vid misslyckat leveransförsök skickas sändningen i retur till oss.
Till vissa orter, i skärgård eller vid lantbrevbäring förlängs leveranstiden. Se mer om leveranstider till aktuell adress på Postnords hemsida, eller kontakt Kundservice.
Företagspaket levereras inte till boxadresser eller till privatpersoner/privatpersoners adresser, kontrollera därför att inmatad adress går till ditt företags leveransadress (gatuadress).
Fraktkostnad från 99 kr.
Lagerhaus tillämpar inte delleveranser. Om en eller flera varor i beställningen inte kan levereras skickas de varor som kan levereras och restnoterade varor krediteras dig som kund.
Utanför Sverige
Du kan även göra beställning för leverans till Danmark, Finland och Norge. Vänligen gå vidare till respektive lands sida för att lägga din beställning:
Norge: lagerhaus.no
Danmark: lagerhaus.dk
Finland: lagerhaus.fi
5. Retur
Vi erbjuder ångerrätt inom 30 dagar från och med den dag du har mottagit din order. Du har alltid rätt att packa upp varorna och kontrollera funktion och finish. Vid returer förbehåller vi oss rätten att göra avdrag för eventuell värdeminskning om varans skick har förändrats i sådan mån att den inte längre går att sälja till någon annan kund utan att göra avdrag på försäljningspriset. Fraktkostnaden återbetalas ej vid retur.
Enklaste sättet är att vända sig till någon av våra Lagerhausbutiker. Det är viktigt att du tar med dig kvittot du fick via mejl för att vi ska kunna behandla din retur.
Har du långt till närmsta butik kan du skicka tillbaka varorna till vårt e-handelslager. Fyll i retursedeln som låg med i din leverans och skicka med dina varor så vi kan matcha din retur med din ursprungliga beställning. Returkostnaden är 49 kronor och denna avgift debiteras i samband med att vi mottagit returen.
När du returnerar varor till vårt e-handelslager är det du som kund som ansvarar för varan tills den har kommit fram. Vi rekommenderar därför att du emballerar väl och använder dig utav returetiketten som finns med i ditt paket, så att vi kan spåra din retur. I samband med att du lämnar in din retur hos ditt postombud så kommer du att få ett inlämningskvitto. Vi ber dig behålla det kvittot till dess du fått din automatiska returbekräftelse från oss. När vi tagit emot dina varor sker återbetalning till ditt konto inom 14 dagar.
Observera att ångerrätten inte omfattar livsmedel samt hygienartiklar som av hälsoskydds- eller hygienskäl inte lämpar sig för retur.
För presentkort gäller ej öppet köp.
Retur med Airmee eller Budbee
Om du har fått hemleverans med Airmee eller Budbee och önskar returnera en vara så bokar du upphämtning av din retur via SMS-länken som de har skickat efter leverans, returkostnaden är 49 SEK. Vi erbjuder också kostnadsfria returer i våra fysiska butiker.
När Airmee/Budbee mottagit din bokning och är på väg kommer ytterligare ett sms med tid för hämtning. Där anger du även eventuell portkod och talar om ifall de kan hämta returen utanför dörren. Airmee har själva med sig returetiketten. Tänk på att förpacka din retur noggrant och tejpa igen paketet.
När vi mottagit din retur på vårt lager kommer du att få ett bekräftelsemejl. Återbetalning/uppdatering av faktura sker inom 14 vardagar från att du mottagit mejlet.
För presentkort gäller ej öppet köp.
Returadress:
NTEX Inrikes AB
Kardangatan 11
256 66 Helsingborg
6. Reklamation
Alla försändelser undersöks innan de lämnar vårt lager. Skulle någon vara trots detta ändå vara trasig eller felaktig när du får ditt paket, åtar vi oss att kostnadsfritt åtgärda felet genom att ersätta med en ny vara eller återbetala dig för varan om din reklamation godkänns. Det är viktigt att du så snart som möjligt efter att felet upptäckts, men senast 30 dagar efter du mottagit ditt paket, kontaktar kundservice. Ange ordernummer, tydliga bilder på skadan/felet och reklamationsorsak i ditt mejl så att lättare kan hantera ditt ärende. Behåll alltid den trasiga/felaktiga varan tills dess att vi godkänt reklamationen. Reklamationsrätten gäller i 3 år, detta förutsätter att alla skötselråd följs och att normal aktsamhet iakttagits.
7. Garanti
Lagerhaus lämnar 2 års garanti på elprodukter. Skulle varan vara trasig eller felaktig är enklaste sättet att kontakta din närmsta Lagerhausbutik för att reklamera varan.
8. Presentkort
Våra presentkort är giltigt som betalning i samtliga våra svenska butiker och i vår svenska e-handel. Presentkortet går inte att byta mot kontanter eller överföring till kontokort, vid retur kommer du i stället få ett tillgodokvitto.
Kortet är giltigt i två år från den dag det laddats eller använts. Vid varje köp där kortet används visas det återstående tillgängliga beloppet.
Du kan alltid kontrollera kortets saldo i din Lagerhaus-butik eller på lagerhaus.se.
Lagerhaus ansvarar inte för borttappade eller stulna kort.
9. Personuppgifter
Lagerhaus behandlar personuppgifter i enlighet med GDPR. I samband med din registrering och beställning godkänner du att Lagerhaus lagrar och använder dina personuppgifter för att fullgöra våra förpliktelser i samband med beställningen.
Vi lämnar inte ut dina personuppgifter till någon tredje part förutom om detta är nödvändigt för att kunna genomföra ordern/avtalet med dig eller om detta skulle krävas enligt lag.
Du kan när som helst kontakta oss för att ta del av uppgifterna, ändra eller radera dem.
Du som anmält dig till vårt nyhetsbrev kan själv, när som helst, avanmäla dig genom att klicka på en länk i mailet. Vi medverkar ej till att skicka SPAM, utan skickar endast nyhetsbrev till dem som godkänt detta.
10. Cookies
Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats meddelas om cookies används. På lagerhaus.se sparas cookies på din dator. Dessa cookies är s.k. sessionscookies och används för att hålla reda på din inloggning (om du är inloggad) och din kundkorg när du handlar. Sessionscookies lagras inte under en längre tid på din dator, utan försvinner när du stänger din webbläsare.
Om du inte accepterar användning av cookies kan du ställa in din webbläsare så att den automatiskt nekar cookies eller så att den informerar dig om en webbsida använder cookies. Om du stänger av cookies kommer du inte att kunna handla, eftersom kundkorgen och inloggningen kräver cookies för att fungera. Du kan däremot titta runt i butiken utan att ha cookies aktiverat.
Vi samlar tillsammans med vår partner Ve in personuppgifter från dig som kan komma att användas i marknadsföringsändamål i enlighet med vad som närmare anges i vår respektive Ve:s intergritetspolicy och cookiepolicy vilket du hittar här: https://www.ve.com/sv/integritetspolicy, https://www.ve.com/sv/policy-for-cookies.